torsdag 19 maj 2011

A triangle trying to squeeze through a circle

har fortfarande svårt att hitta den jag är, försöker förtvivlat hålla fast i mitt självklara jag, den jag en gång var, men jag tror att tappade bort mig själv någonstans på vägen. tycker inte om den jag håller på att bli. dags att stanna upp och ransaka mig själv igen. dags för nya fotavtryck i slutet av maj, nya vägar och någonslags lycka.

Ska sluta vara så dömande också. Ingen har rätt att döma någon annan, visst kan man ha rätt att döma sig själv, men aldrig någon annan.

Allt härvar till sig, jag blir förbannad och överreagerar, fast mest av allt blir jag förbannad på mig själv.


dags att ta lite ansvar, växa upp en aning och försöka bli lite mer logiskt och stå för vad jag faktiskt tänker, tycker och känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar