måndag 27 juni 2011

fine and dandy

Vaknade upp med dåligt humör, vaknade med ett färglöst ingenting. jag hatar den kvava luften som ligger över london nu. vill ha åska och regn! så man kan andas ordentligt igen och så man får lite energi, jag vet att man inte ska klaga på det finna vädret, men jag hatar att inte kunna andas ordentligt.

promenad i gunnersburylane park (tror jag att den heter iaf.) efter en stund så infann sig glädjeruset, vill springaspringaspringa tills jag får blodsmak i munnen och mina knän överrumplas av tyngdlagen. klättra,falla och få blåmärken och skrubbsår. det kanske låter ganska destruktivt att vilja falla och få sår, men jag menar det mer symboliskt. ibland är det skönt att känna sig som 7 år igen

nu ska jag gå chiswick och trängas med alla människor på sainsbury's. tycker inte om att gå i mataffärer, speciellt inte mataffärer i london, ingen tar hänsyn till någon, folk kör på varandra med vagnar, går in i varandra och tränger sig till och med för små hjälplösa pensionärer. fast kan vara ganska kul ibland också. senaste gången jag var där så gled det runt en snubbe i siden pyjamas och siden morgonrock, det är inte ofta man ser sånt i sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar