fredag 29 april 2011

när ord inte räcker till

Fick dödsbesked på tisdag natten. slängde mobilen i väggen efter samtalet, drog täcket över mitt huvud och grät tills jag somnade.
onsdagen var bara jobbig, orkade inte prata, samma sak igår.
idag har jag börjat bearbeta, kommer ta ett tag.
sorgen sliter i hjärtat och jag vill bara gråta.

jag förstår inte hur man kan sätta sig i en bil och köra när man har druckit eller är påverkad av något annat.
hur kan man ens tänka den tanken?
blir arg när jag tänker på det.
jag har stoppat fulla människor från att sätta sig i en bil och köra iväg, jag har tagit deras bilnycklar och har dessutom nästan hamnat i slagsmål på grund av det.
blir ännu argare när jag tänker på folk jag känner som har kört fulla eller påverkade, vissa har dessutom gjort det flera gånger, som blivit av med körkortet men fått tillbaka det senare.
det gör mig arg.

nu är två liv till tagna av ett jävla rattfyllo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar