tisdag 11 januari 2011

Gentlemen love light swords

Sömnlös igen, det springer myror i min kropp, ändå är jag alldeles sömnsnurrig. Skulle vara fint med en natt promenad nu, men lovade Piraten att jag inte skulle gå ut ensam på natten, och Acton kanske inte är det bästa stället att vandra runt ensam i, dessutom hittar jag inte ordentligt här, jag får helt enkelt invänta ljusets ankomst. Då ska jag ta en morgonpromenad. Kanske hälsa på alla gamla människor. Bara dom gamla. Ingen annan. (Dom gamla måste vara uppseendeväckande skrynkliga eller ha rullator, annars gills det inte.)

Sitter och känner mig löjligt kärleksfull nu när jag tittar på när min pirat sover. han är så fin, jag vill bara krypa in i hans famn, känna hur hans andetag trasslar in sig i mitt hår, lyssna till hans hjärtslag och känna hur bubbel lyckan rusar i mina ådror. Om en stund, när myrorna har slagit sig till ro i min kropp, ska jag krypa in i hans famn och försök sova.

Tittar ut igenom fönstret, försöker leta på stjärntecknen Tulle har lärt mig, men molnen är för mycket i vägen, ibland blåser molnen västerut, allting i reverse. De gluggar fram flygplanen ovanför molnen och stjärnorna tittar fram ibland, regnet smattrar mot fönstret och trafik ljuden från gatan har ökat i styrka. Myrorna som sprang frenetiskt i min kropp förut har funnit något slags lugn. allt är stilla nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar