måndag 17 januari 2011

Killer mix 2

Så det blev ingen sömn inatt, blev knappt något tv-spelande heller, blev ingenting av någonting.
Men det blev en natt promenad, gick in mot staden, lyssnade på Opeth och studerade människorna jag möte med en misstänksamhet jag inte visste att jag kunde uppbringa, jag brukar inte bry mig om folk jag möter, jag brukar inte få en obehaglig känsla, jag brukar inte vara misstänksam och brukar inte känna obehag över ensam promenader mitt i natten, men det gick en läskig tant efter mig, när jag svängde så svängde hon också, jag stannade till och med och väntade på att hon skulle gå förbi mig, men det gjorde hon inte, så då blev jag skrämd. Jag vet inte varför jag blev så rädd av en lite tant som antagligen inte skulle kunnat gjort mig något alls, men rädd blev jag iaf. Vågade inte gå genom tunneln vi tågstationen, även fast den är upplyst och kameraövervakad. Gick längst med dom gula husen och gick genom bil tunneln istället, den kändes tryggare på något sätt. Tog trappa upp till stationen och sprang rakt över vägen, runt det stora huset och in i dannes trappuppgång, det var längesen jag var så rädd, pulsen dånade i mina öron och hjärtat slog så hårt att det gjorde ont att andas. Det var läskigt, ville inte väcka danne kl halv fyra på morgonen så satt en stund utanför hans dörr, sen vågade jag mig ut igen, fast jag var livrädd hela vägen hem, var helt säker på att tanten skulle hoppa fram ur någon buske någonstans och blockera min väg, jag hade till och med en flyktväg i huvudet. Men ingen tant hoppade fram ur någon buske, jag möte ingen alls på vägen hem, förutom lite trafik då.
Låg i sängen och stirrade i taket en någon timma, ringde till sjukhuset och ställde in min läkartid, gick upp och tittade om Tulle hade åkt, men hon var hemma fortfarande ^^

Jag trivs jätte bra i våran lägenhet, känns skönt att ha någon att bo med dessutom, hatar att bo själv, dessutom är tulle bäst i världen.

Nu ska jag försöka sova en stund, sen ska jag träffa johanna och johannes ikväll. och sen blir det mamma och pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar